Friday, August 19, 2011

“ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မလုပ္လို႔ မျဖစ္ေတာ့ ”

“ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မလုပ္လို႔ မျဖစ္ေတာ့ ”

အီးေမးလ္ပုိ႔ရန္ ပရင့္ထုတ္ရန္ PDF ဖုိင္ရယူရန္

                         ကိုေလး - အင္းဝ ဂုဏ္ရည္ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး


“လမ္းသစ္ကဗ်ာမ်ား” ကဗ်ာစာအုပ္ျဖင့္ အမ်ဳိးသားစာေပဆုကို ၁၉၆၅ ခုႏွစ္တြင္ ရရွိခဲ့သူ ကဗ်ာဆရာႀကီး ဦးကိုေလး (အင္းဝဂုဏ္ရည္က)၊ တိုင္းရင္းသားေဒသမ်ားတြင္ တိုက္ပြဲမ်ားျဖစ္ပြားေနျခင္းေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖၚေဆာင္ႏိုင္ရန္ အစိုးရအပါအဝင္၊ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ျပည္သူလူထုတို႔ကို ေစ့ေဆာ္ တိုက္တြန္းသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သူ၏ ယခုလ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ က်ေရာက္သည့္ ၇၅ ႏွစ္ေျမာက္ ေမြးေန႔တြင္ ေျပာဆိုသည္။

ဆရာႀကီး၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရည္မွန္းခ်က္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ လက္လက္ လုပ္ေဆာင္သြားမည့္ အစီအစဥ္မ်ား၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေအာင္ျမင္ႏိုင္မႈ မေအာင္ျမင္ႏိုင္မႈ အလားအလာ၊ စသည္တို႔ကို မဇၩိမ သတင္းေထာက္ မ်ဳိးသန္႔က ေမးျမန္းထာသည္။

ထို႔အျပင္ ဆရာႀကီး၏ စာေပေရးသားမႈအေပၚ သေဘာထား၊ ကဗ်ာ စာေပ၏ သက္ေရာက္မႈ၊ ယခင္ မီဒီယာႏွင့္ ယေန႔ေခတ္ မီဒီယာအေၾကာင္း၊ သူ၏ စာေပမ်ား ျဖတ္ေတာက္ခံရမႈ၊ စာေရးသားခြင့္ ပိတ္ပင္ခံရမႈ၊ မီဒီယာမ်ားအေပၚ သေဘာထား စသည္တို႔ကိုလည္း ဤေမးျမန္းခန္းတြင္ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါသည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ စာေရးဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ၾကရန္ ယခုလ
ပထမပတ္ အတြင္း ပန္ၾကားလႊာ တေစာင္ ထုတ္ျပန္ကာ တိုက္တြန္းခဲ့ေသးသည္။ ယင္းအျပင္ အစိုးရသစ္၏
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔မွလည္း “လက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡမ်ား ေျဖရွင္းၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္လိုေသာ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္ မိမိတို႔ တစ္ဖြဲ႔ခ်င္း အလိုက္ ပထမအဆင့္ အေနျဖင္႔ ပဏာမ ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္ေသာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ အတြက္ သက္ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္
ႏွင္႔ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရ အဖြဲ႔ႏွင့္ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေၾကာင္း”  ၾကာသပေတးေန႔က ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။

ဘဘရဲ႕ အသက္ ၇၅ ႏွစ္ျပည့္ေမြးေန႔မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ လႈံ႕ေဆာ္ထားတာတာကို ၾကားသိရပါတယ္ ဒီအေျခအေနမွာ ဘာ့ေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ရတာလဲခင္ဗ်ာ့။

“က်ေနာ္ ကဗ်ာတပုဒ္ေရးခဲ့တယ္ဗ်။ ‘ခင္ဗ်ားနား ငါးေလာင္း၊ ေခ်ာင္းေဘး ေလးေလာင္း၊ သခၤ်ဳိင္းကုန္း သံုးေလာင္း အေလာင္းခ်ည္း ေက်ာင္းပ်က္၊ တရက္လည္းမဟုတ္ ႏွစ္ရက္လည္းမဟုတ္၊ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးရဲ႕ ၾကိမ္ဒဏ္
ေက်ာေကာ့ေအာင္ခံခဲ့ရ၊ ဆရာမကလည္း နားရြက္ဆြဲ ထိုင္၊ထတဲ့ ဪ ကာလ ကာလ’ ဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ေရးခဲ့ဖူးတယ္။ က်ေနာ့္အသက္ ၅ဝ ျပည့္တဲ့ေန႔မွာ က်ေနာ္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ၾကည့္တဲ့အခါ ဒါေတြ ျမင္ခဲ့ရတာကိုးဗ်။ အဲဒါေၾကာင့္ပါ။”

kl751
ဦးကိုေလး (အလယ္) ၇၅ ႏွစ္ျပည့္ေမြးေန႔တြင္ သူ၏ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလႈပ္ရွားမႈေၾကာင္း ေဆြးေႏြးေနပံု


အသက္ ငါးဆယ္ေလာက္တည္းက စစ္ရဲ႕ အနိ႒ာ႐ံုေတြ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရတယ္ အခု ၇၅ ႏွစ္ေရာက္မွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ လႈံ႔ေဆာ္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေျပာျပပါဦးခင္ဗ်ာ့။


“က်ေနာ္ ေဒၚေဒၚ့ (လူထု ေဒၚအမာ) ကို ေျပာဖူးတယ္ဗ်။ က်ေနာ္ ေအာင္ပန္းကို သြားမယ္၊ ဦးေလး (ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ) ဆီသြားမယ္။ အဲဒီ (၁၉၉၆ ခုႏွစ္) တုန္းက က်ေနာ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လႈပ္ရွားမႈလုပ္ဖို႔ ေျပာေတာ့
ေမာင္ကိုေလးေရ နည္းနည္း ေစာေသးတယ္ကြ။ ခဏ ေစာင့္ၾကည့္ပါဦးဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေစာင့္ထားတာဗ်။ အခုက်ေတာ့ ျဗဳန္းဆိုၿပီးေတာ့ အရင္လို လက္နက္ ျပန္ကိုင္လာတဲ့အခါက်ေတာ့၊ က်ေနာ္တို႔ မလုပ္လို႔
မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ အရင္တုန္းက နည္းနည္း ၿငိမ္ေနေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ထလုပ္လို႔ မေတာ္ေသးဘူးေပါ့ဗ်ာ။ အခု
ေသနတ္သံေတြ ျပန္ၾကားရျပန္ၿပီဗ်။ အဲဒါေၾကာင့္ မလုပ္လို႔မျဖစ္ေတာ့ဘူး။”


ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေပၚေပါက္လာဖို႔ ဘယ္လို ပံုစံမ်ဳိးနဲ႔ လုပ္သြားဖို႔ရည္မွန္းထားလဲ။

“က်ေနာ္တို႔မွာေတာ့ စာေရးတဲ့ေနရာမွာ ေပၚလစီရွိတယ္။ ျမန္မာ့အသံေပၚလစီလိုေပါ့ ‘ျပန္ၾကားေပးရန္ ျမန္မာ့အသံ၊ ပညာေပးရန္ ျမန္မာ့အသံ၊ ေဖ်ာ္ေျဖေပးရန္ ျမန္မာ့အသံ။’ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ လူထုကို လႈံ႔ေဆာ္မယ္၊ စည္း႐ံုးမယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလႈပ္ရွားမႈေတြမွာပါဝင္ဖို႔။ ဒါေတြကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေပၚလစီအေနနဲ႔ မွန္းထားတယ္။”

ဒီအစီအစဥ္ေတြ အေကာင္အထည္ေပၚလာဖို႔က်ေတာ့ေကာ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။

“က်ေနာ္တို႔ အခု စလႈပ္ရွားေနတာ ကမ္ပိန္းေတြေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ အဲဒါပဲ တတ္ႏိုင္မယ္ေပါ့၊။ မီဒီယာေတြက
ေျပာမယ္ဗ်ာ။ အရင္တုန္းကလိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အသံေတြ မၾကားရမွာ ဘာ့မွေၾကာင့္ၾက စရာမလိုေတာ့ဘူး။
က်ေနာ္တို႔ မီဒီယာေတြကေနေျပာမယ္။ အင္တာနက္ေတြကေျပာမယ္ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီကေနစၿပီးေတာ့ ေျပာမယ္။”

ဘယ္အဆင့္ေလာက္အထိကို စည္း႐ံုးလႈံ႔ေဆာ္သြားဖို႔ အစီအစဥ္ရွိလဲခင္ဗ်ာ့။

“က်ေနာ္တို႔ခ်င္း က်ေနာ္တို႔ နားလည္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔ခ်င္းဆိုတာ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရအထိေအာင္ ေျပာတာေနာ္။ က်ေနာ္တို႔က ညီအကိုေတြ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ အမ်ဳိးေတြ။ အဲဒီေတာ့ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ရန္မရွာေၾကး။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ မပါခ်င္ပါခ်င္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ စည္း႐ံုးမယ္။ စစ္ရဲ႕ဆိုးက်ဳိးေတြ အျပစ္ေတြ က်ေနာ္တို႔ ေျပာျပမယ္ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ေျပာလို႔ရရင္ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ေျပာမယ္။ လက္တို႔ ေျပာလို႔ရရင္ လက္တို႔ေျပာမယ္။ အဲဒီဟာကို က်ေနာ္တို႔ လုပ္မယ္။ အခု အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့လူေတြေကာ အုပ္ခ်ဳပ္ခံ လူတန္းစားေတြေကာ က်ေနာ္တို႔ စည္း႐ံုးမယ္။ လက္နက္ကိုင္ၿပီးေတာ့ တိုက္ပြဲဝင္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြေကာ က်ေနာ္တို႔ တတ္ႏိုင္သေလာက္ စည္း႐ံုးမယ္။ အသံေတြ
ေပးၾကမယ္ေပါ့ဗ်ာ၊ က်ေနာ္တို႔ အဲဒါေတာ့ မွန္းထားတယ္။”

အခုလိုမ်ဳိး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လႈပ္ရွားမႈေတြ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ လူငယ္ေတြရဲ႕ စိတ္ပါဝင္စားမႈကေကာ ဘယ္လိုရွိပါသလဲ။

“လူငယ္ေတြကလည္း က်ေနာ့္ ေမြးေန႔မွာလာတယ္ဗ်။ သူတို႔ကလည္း တအားတိုက္တြန္းတက္ဗ်။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး
အတြက္ ကေလးေတြလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ရမယ္ဆိုတာ သိတယ္ဗ်။ သူတို႔ သိပ္စိတ္ဝင္စားတယ္။ က်ေနာ္ ၇၅ ႏွစ္ဗ် ၿငိမ္ၿငိမ္ ေနခ်င္တာေလ ဒါေပမယ့္ မရဘူး အဲဒီကေလးေတြ သူတို႔ စိတ္ဝင္စားတယ္ဗ်။ သူတို႔ကေတာ့
ေပၚလစီ ခ်မွတ္တဲ့သူေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ဗ်ာ သူတို႔ကေတာ့ ခိုင္းတာ အကုန္လုပ္မွာပဲ။ သူတို႔ဘက္က တာဝန္
ေက်တယ္ဗ်။”

လက္နက္ကိုင္ တိုက္ပြဲေတြက အဓိကအားျဖင့္ တိုင္းရင္းသား ေဒသေတြမွာ ျဖစ္ေနတာေပါ့ေလ၊ ေျမျပန္႔က လူေတြက ဒို႔အေရး မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ယူဆခ်က္ေတြ ရွိႏိုင္လား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မႈ အလားအလာေကာ ဘယ္လိုရွိႏိုင္လဲ။

“က်ေနာ္တို႔ ေျမျပန္႔ကလူေတြကလည္း စစ္ရဲ႕ အနိ႒ာ႐ံုကို ေတြ႔ေနရတာပဲဗ်။ ေမာင္စြမ္းရည္ ကဗ်ာကို က်ေနာ္ ခင္ဗ်ားကို ရြတ္ျပမယ္ ‘ေတာ္လွန္ေရးႀကီး ျဖစ္ေစသတည္းဟု ဖန္တီးယူ၍ မရပါ၊ ေတာ္လွန္ေရးႀကီး တန္႔ေစ
သတည္းဟု ဟန္႔ဆီးယူ၍ မရပါ။ ေတာ္လွန္ခ်ိန္က် ေတာ္လွန္ရသည္ ဆႏၵအခရာ ျပည္သူသာတည္း။ ျပည္သူ႔
ဆႏၵ အခ်က္ျပလွ်င္ မုခ် ေတာ္လွန္ရသည္သာ။’ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူ႔ဆႏၵ အခ်က္ျပရင္ က်ေနာ္တို႔ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ျမန္မာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ  မရစရာအေၾကာင္းမရွိဘူးလို႔ က်ေနာ္ သူ႔ကဗ်ာ ကိုးကားၿပီး
ေျပာပါရေစ။”

kl75
        အင္းဝဂုဏ္ရည္ စာအုပ္တုိက္ေရွ႕တြင္ေတြ႔ရသည့္ ဆရာႀကီး ဦးကိုေလး (အင္းဝဂုဏ္ရည္)


ဘဘရဲ႕ အယူအဆက အရင္တုန္းကေတာ့ ရန္သူေထာက္ခံတာ ဆန္႔က်င္ရမယ္၊ ရန္သူဆန္႔က်င္တာ
ေထာက္ခံရမယ္ လို႔ ယူဆခ်က္ ရွိခဲ့တယ္လို႔သိရပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာ အဲဒီ အယူအဆက ေျပာင္းသြား
ျပီလား။ ဘာ့ေၾကာင့္ပါလဲ။


“ဟုတ္တယ္ဗ်။ က်ဳပ္တို႔ႀကီးလာတာက ‘ရန္သူ ေထာက္ခံတာ မွန္သမွ် က်ဳပ္တို႔ ဆန္႔က်င္ရမယ္ ရန္သူ ဆန္႔က်င္
တာ မွန္သမွ် ေထာက္ခံရမယ္’ ။ အဲဒါေတြကို က်ေနာ္တို႔ကလည္း ရြတ္ဖတ္ေနရင္းက ႀကီးလာတဲ့ အခါက်ေတာ့
ႏုိင္ငံေရး အာဏာဆိုတာ ေသနတ္ေျပာင္းဝက ထြက္လာတာ ဆိုေတာ့ က်ဳပ္တို႔က သိပ္ႀကိဳက္တာေပါ့ဗ်ာ။ အစက က်ဳပ္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ႀကိဳက္ကို မႀကိဳက္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေဒၚစုက အၾကမ္းမဖက္ေရးဝါဒ ဆိုၿပီးေတာ့၊
ေသနတ္ေျပာင္းဝက ထြက္လာတဲ့ ႏိုင္ငံေရး အာဏာဆိုတာႀကီးကို မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြ အတြက္ အေမြမေပးခဲ့ခ်င္ ပါဘူးဆိုေတာ့။ ဒီစကားက ဘာတုန္း ဆိုၿပီးေတာ့၊ က်ေနာ္တို႔က မစုကို တျဖည္းျဖည္း ႀကိဳက္လာတာဗ်။”

အာဏာရွင္စနစ္ ပတ္သက္ၿပီးလည္း ဘဘရဲ႕ အယူအဆကို နည္းနည္း ေျပာျပပါဦး။

“အာဏာရွင္စနစ္ သံုးခုရွိတယ္။ လူတေယာက္ အာဏာရွင္စနစ္။ တပါတီအာဏာရွင္စနစ္။ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ ဆိုၿပီးေတာ့ အဲဒီမွာ က်ဳပ္တို႔က ဘာမွ မလိုခ်င္ေတာ့ဘူး။ လူတေယာက္ အာဏာရွင္စနစ္လည္း No။ တပါတီ အာဏာရွင္စနစ္လည္း No။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆိုတာလည္း ေဝးေသးဗ်ာ။ အဲဒါေတြ ဆန္႔က်င္ရင္း ဆန္႔က်င္
ရင္းနဲ႔ မစု(ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္) အေတြးအေခၚကို က်ဳပ္တို႔က လက္ခံသြားတာပဲ။”

NLD နဲ႔ ဆက္စပ္မႈေၾကာင့္လည္း ဘဘရဲ႕ စာမူေတြ မဂၢဇင္းေပၚမွာ ေဖၚျပခြင့္ မရဘူးလို႔ သိရပါတယ္။

“၁၉၉၉ ကေနၿပီးေတာ့ စၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္စာမူေတြ ေဖၚျပမခံရတာဘဲ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က က်ေနာ္နဲ႔ ၾကည္ေအာင္ကို သူ႔ ဌာနခ်ဳပ္ကိုဖိတ္ၿပီးေတာ့ ေဟာေျပာပြဲ လုပ္တာဗ်။ က်ေနာ္တို႔ သြားေဟာတာေပါ့ အဲဒီကေန စၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ စာေရးခြင့္ အပိတ္ခံရတာပဲဗ်။ ၁၂ ႏွစ္ေလာက္ အပိတ္ခံလိုက္ရတယ္ အခု ျပန္ရတာ ႏွစ္လ
ေလာက္ပဲ ရွိေသးတယ္။”

ဒီလို စာမူေတြ ျပန္ၿပီးေတာ့ ေဖၚျပခံရတာမွာ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္း၊ ဒါမွမဟုတ္ သက္ဆိုင္ရာနဲ႔ သေဘာတူညီခ်က္ တခုခု သူတို႔ဘက္က ကမ္းလွမ္းတာကို လက္ခံလိုက္လို႔လား။

“က်ေနာ့္ကို ေျပာကို မေျပာဘူး။ သူတို႔လာေျပာလည္း က်ေနာ္က No ေပါ့။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္က က်ေနာ္သည္ ကဗ်ာသမား၊ ႏိုင္ငံေရးသမားမဟုတ္ဘူး က်ေနာ့္ကို သမၼတ လာလုပ္ခိုင္းလည္း က်ေနာ္မလုပ္ဘူး။ လုပ္လည္း မလုပ္တတ္ဘူး။ က်ေနာ္ကဗ်ာဆရာ လြတ္လပ္စြာစည္း႐ံုးခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ ေဟာေျပာခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ
ေရးသားခြင့္ရရင္ ေတာ္ၿပီ။”

ပယ္ဖ်က္ခံခဲ့ရတဲ့ စာမူတခုေလာက္ ျပန္ေျပာျပပါလား။

“ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ က်ေနာ့္အေဖက ေနမေကာင္းေနတာဗ်။ ေဆာင္းတြင္းႀကီး၊ ေသျခင္းတရားက ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရဗ် ဥတုေဖါက္ရင္ လူႀကီးေတြ ေသတတ္တယ္ဗ်။ အဲဒီေတာ့ ေဆာင္းဥတုဆိုတာ တိမ္ကင္းစင္ၿပီး
ေကာင္းကင္ႀကီးျပာေနမွ အဲဒီမွာ တိမ္က အဆုပ္အဆုပ္ မဲမဲနဲ႔ လာ႐ႈပ္ရင္ ဥတု ေဖါက္တယ္ေခၚတယ္။ အဲဒီ ဥတုေဖါက္တဲ့ အထဲမွာ က်ေနာ့္အေဖ အသက္ပါသြားမွာ က်ေနာ္က စိုးတာ။”

‘ေဆာင္းဥတု တိမ္စင္၊ တိမ္တမွ်င္ တိမ္တအုပ္ တိမ္မ႐ႈပ္တဲ့ လဟာ။ ေကာင္းကင္ႀကီးျပာျပာမွာ ေနျခည္ျဖာ၍
ေႏြးေစေသာ္။ အလို တိမ္တအုပ္ အဆုပ္အဆုပ္နဲ႔ လာ႐ႈပ္ျပန္ၿပီ။ ရာသီကေဖါက္ ေျမာက္ေလကေသြး ေအးခ်င္တိုင္း
ေအးေနတဲ့ ေဆးကုေနတဲ့ လူမမာ။ အေဖ့ကို ၫႇာပါ အေဖ့ကို ၫႇာပါ ေနျခည္ျဖာ၍ ေႏြးေစေသာ္။’

“အဲဒါကို ခင္ဗ်ားတို႔က အဲဒီလို ဉာဏ္ရွိတိုင္း လုပ္လို႔ရမလားတဲ့။ ခင္ဗ်ားအေဖဆိုတာ ဦးေနဝင္း ေစာင္းတာတဲ့ ဒီလို ေသာက္ျပစ္ရွာတာေတြဗ်။”

စာေရးခြင့္ ရၿပီဆိုေတာ့ ဘာစာေတြ ဆက္ေရးသြားဖို႔ အစီအစဥ္ ရွိလဲခင္ဗ်ာ့။

“က်ေနာ္ကေတာ့ ပညာေပးမယ္၊ စည္း႐ံုးမယ္၊ ဒီစာမ်ဳိးေတြကိုပဲ ေရးသြားဖို႔ရွိပါတယ္။ ဒီေပၚလစီကေတာ့
မေျပာင္းပါဘူး၊ က်ေနာ္တို႔က အႏုပညာဟာ အႏုပညာအတြက္ ဆိုတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔က ရွင္းတယ္ အႏုပညာဟာ ျပည္သူ႔အတြက္ပဲ။”

ကဗ်ာတပုဒ္ ရဲ႕ လူထုအေပၚ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈကို သံုးသပ္ေပးပါဦး။

“က်ေနာ္ ေခၽြးဆိုတဲ့ ကဗ်ာတပုဒ္ ေရးခဲ့ဖူးတယ္။ ရွမ္းေတြက က်ေနာ့္ကို ဖက္နမ္းတယ္ဗ်။ သူတို႔ မ်က္ရည္ေတြ စို႔တယ္ဗ်။ ေခၽြးဆိုတာက က်ေနာ္တို႔ အပူပိုင္းဇုန္က လူေတြကေတာ့ ေခၽြးထြက္တာ ဘယ္ဆန္းမလဲဗ်။ ရွမ္းျပည္မွာ
ေတာ့ ရာသီဥတုက ႏွစ္ခုပဲရွိတယ္ဗ် အဲဒါ မိုးနဲ႔ ေဆာင္းပဲ။”


‘ခ်မ္းသည္ ခ်မ္းသည္ အိုရွမ္းျပည္ရယ္။ ရွမ္းမ်ားကိုယ္မွာ ေခၽြးဆိုတာမရွိ အေအးကိုသာ သိတာကိုးလို႔။ ရွမ္းေတြမွာ
ေခၽြးမရွိဘူးလို႔ အေပၚရံရွပ္ စာစပ္သမားမွားေပါ့။ ကိုယ္တိုင္ၾကည့္မွ ရွမ္းမ်ားကိုယ္မွာ ေခၽြးအိ ရႊဲစို အလုိ ေခၽြးေတြ
ေခၽြးေတြနဲ႔ေနာ္။’

“သူတို႔ သိပ္သေဘာေပါက္တာေပါ့ဗ်။ သူတို႔ ခံစားတတ္တာဗ်ာ။ က်ေနာ့္ကို ဖက္ၿပီးေတာ့ နမ္းဖူးတယ္ဗ် အဲဒီလိုမ်ဳိး ၾသဇာ သက္ေရာက္တယ္။”

ရသ စာေပနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘဘ တို႔ ေခတ္တုန္းက အေရးအသားမ်ဳိး ေရးသားႏိုင္တဲ့ စာေရး ဆရာေတြ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ျမင္မိလား။

“ရသထဲမွာ ေလးခုရွိတယ္။ စကားလံုးေရြးခ်ယ္မႈ။ အာ႐ံုခံစားမႈ။ အေတြး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အလကၤာ ဥပမာ
ခင္ဗ်ားကို က်ေနာ္ေျပာမယ္ ခင္ႏွင္းယုရဲ႕ ေမႊး က်ဳပ္တို႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘဝတုန္းက စြဲလိုက္ေလဗ်ာ။”

‘ဒီအခ်ိန္ ေရာက္ၿပီဆိုမွျဖင့္ အတြတ္ႏွင့္ ေမႊးတို႔ အတူတကြ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းခဲ့ၾကေသာ ဝါးခယ္မၿမိဳ႕ျပင္ရွိ လယ္ကြင္း
ထဲမွ စပါးေစ့ေလးမ်ားသည္ အိပ္ေပ်ာ္ရာမွ ႏိုးၾကေပေတာ့မည္။’


“သူ႔ရဲ႕ အာ႐ံုခံစားမႈရယ္၊ စကားလံုး ေရြးခ်ယ္မႈရယ္က က်ဳပ္တို႔ မစြဲခံႏိုင္ပါ့မလားဗ်။ ရသစာေပဆိုတာ အဲဒါေခၚ
တာဗ်။ အဲဒါေတြက တကယ့္ပါရမီရွင္ေတြမွ လုပ္လို႔ရတာပါဗ်ာ။ ကေျမာက္ကေခ်ာက္ေတြ လုပ္လို႔မရပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ ရွိပါတယ္ မပူနဲ႔ ခင္ဗ်ား ဒါေတြ ျဖစ္လာဦးမွာ ႏုႏုရည္ (အင္းဝ) ခင္ႏွင္းယု သမီးေလာက္ရွိတာ သူေပၚ လာတာပဲ ဂ်ဴးတို႔ ဒါမ်ဳိးေတြ ေပၚလာေသးတာပဲ။”

ဘဘတို႔ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ကာလက ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာေတြနဲ႔ ဒီေန႔ေခတ္ ဂ်ာနယ္ေတြကေကာ ဘာကြာျခားမႈေတြဘာရွိလဲ။

“က်ေနာ္တို႔ ႀကီးခဲ့ရတာက အယ္ဒီတာႀကီးေတြရဲ႕ မ်က္လံုးေအာက္က ျဖတ္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔စာမူေတြ မဂၢဇင္း
ထဲ ပါရတာဗ်။ အယ္ဒီတာဆိုတာ တည္းျဖတ္တာဗ်။ ဒီေန႔ အယ္ဒီတာဆိုတာက အယ္ဒီေတာင္း ေတြဗ်။ အယ္ဒီမဟုတ္က ဟုတ္က ေကာင္ေတြပဲ။ သူက စာမူေတာင္းႏိုင္ရင္ အယ္ဒီတာျဖစ္တာပဲဗ်ာ။ Edit ဆိုတာကို နားမလည္ေတာ့ဘူး ဘယ္သူမွလည္း မလုပ္ရဲဘူး၊ သူတို႔က ဒီအစိုးရ မႀကိဳက္ေလာက္ဘူးဆိုရင္ ဒါကို ပယ္လုိက္ တာပဲဗ်ာ အယ္ဒီတုံးေတြ။”

စာေပ စိစစ္ေရးကို ျဖတ္ၿပီးမွ ပံုႏွိပ္အဆင့္ကိုေရာက္လာတဲ့ စာေတြရဲ႕ အရည္အေသြးက်ေတာ့ေကာ။

“က်ေနာ္တို႔ကလည္း ေတာ္ေတာ္ ဂြက်တယ္ဗ်။ ဒီစာေပကင္ေပတိုင္ဆိုတဲ့ ေတာင္ႀကီးေက်ာ္ရတာ ေတာ္ေတာ္ ဂြက်တယ္ဗ်။ က်ေနာ္စာေတြ ေငြမင္နဲ႔ ပိတ္၊ မင္မဲနဲ႔ပိတ္၊ မင္နီနဲ႔ပိတ္ ဆုတ္ၿဖဲခံရ အလကား အျပစ္မရွိ အျပစ္ရွာ၊ အဲဒီဟာေတြ ခံရတာေပါ့ဗ်ာ။ လြတ္လပ္စြာေရးသားခြင့္ ရွိတဲ့ကာလနဲ႔ လြတ္လပ္စြာေရးသားခြင့္ မရွိတဲ့ကာလက
ခင္ဗ်ား စဥ္းစားသာၾကည့္ပါေတာ့။ ပြတ္ကာ သီကာေလးနဲ႔ က်ဳပ္တို႔ကလည္း အခ်ဳိကုန္ေနရတာက ဒီေနရာေလး
တင္ အခ်ိဳကုန္ေနရတာ။”

စိစစ္ေရးကို ျဖတ္ၿပီးမွလာရတဲ့ မီဒီယာရဲ႕ အခန္းက႑ကို ဘယ္လို သံုးသပ္မိလဲခင္ဗ်ာ့။

“က်ေနာ္တို႔ ငယ္ငယ္က အိမ္ေရွ႕မွာ မီးႏွစ္လံုးထြန္းရတယ္။ အဲဒါ က်ေနာ့္ အဖိုးကို ဘာ့ေၾကာင့္ ထြန္းရလဲလို႔
ေမးတဲ့အခါက်ေတာ့ ငါ့သားရယ္တဲ့ မီးရွိေတာ့ လူေတြ အိမ္ေရွ႕ ေသးမေပါက္ဘူးေပါ့တဲ့။ ခရီးသြားေတြလည္း မီးလင္းတဲ့အခါက်ေတာ့ ေႁမြပါး ကင္းပါး၊ အႏၲရယ္ကင္းတာေပါ့တဲ့ အခုက အဲဒီ အလင္းေရာင္ကို ေမွာင္ပစ္ လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ အေမွာင္ထဲမွာ ႀကိဳက္သလို လုပ္ေနတာဗ်။ ေသးေပါက္႐ံုတင္မကဘူး ေခ်းပံုေတြလည္း ပြေနတာပဲဗ်။ ေႁမြကိုက္ ကင္းကိုက္တဲ့လူေတြလည္း နည္းတာမဟုတ္ဘူးဗ်။ အဲဒီေတာ့ မီဒီယာဆိုတာ တကယ့္
Light ႀကီးပဲဗ်၊ မီးေမာင္းႀကီးေတြရွိေနရင္ လႈပ္ကို မလႈပ္ရဲဘူး။ လာဘ္စားတဲ့ေကာင္ေတြ မီဒီယာကေန ေျပာ
လိုက္ရင္ ဒီေကာင့္ကို ဝိုင္းမ်က္ေစာင္းထိုးတာနဲ႔တင္ ဒီေကာင္ ျပာက်ေလာက္တယ္။ မီဒီယာဆိုတာ စတုတၳမ႑ိဳင္ ခင္ဗ်ား သိပါတယ္ဗ်ာ။”

Monday, August 15, 2011

ဧရာ၀တီလွဳိင္းတံပိုးမ်ား

ဧရာ၀တီလွဳိင္းတံပိုးမ်ား

ျမစ္ဆံုကို
ခ်စ္ရံု နဲ ့ မရေတာ့ဘူးေဟ့။

အေမ့ရင္အံု
မီးပံုမွာ ကင္ေနၿပီ။

အေမ့ႏွလံုးသား
၀ါးမ်ဳိေနၾကၿပီ။

အေမ့ေသြးသား
ေဖာက္ကားေရာင္း၀ယ္ေနၾကၿပီ။

အေမ့နို ့ရည္ၾကည္
ျပည္ပပို ့မဲ့ ထြက္ကုန္တဲ့။

အေမနဲ ့ေဗဒါ ၊ အေမနဲ ့၀မ္းစာ
အေမနဲ ့ ေရဆန္၊ အေမနဲ ့ ေလထန္
အေမနဲ ့ ကဗ်ာ၊ အေမနဲ ့အႏုပညာ
အေမ့ရဲ ့ခ်စ္ျခင္းေမတာ
မိရိုးဖလာ ထံုးစဥ္လာေလ။

အေမ့သမိုင္း
ရာဇ၀င္ အရိုင္းမခံဘူး။

အေမ့ကို
ေသြး၊ ေတး၊ ဓားလွံေလးျမားနဲ ့
ရင္းႏွီးရယူထားခဲ့တာ။

ကာကြယ္ၾက
ခုခံၾက၊ ေပးဆပ္ၾက
အေမ့ေက်းဇူး ဆပ္ဖူးၾက။

မဲေခါင္၊ ေဗာ္လဂါ
ဂဂၤါ၊ ႏိုင္း၊ ယန္စီ၊
နဒီျမစ္္ေတြ ေတြ ့ေလတိုင္း။

အေမ့အေလာင္း
ျမစ္ေၾကာင္းအတိုင္း
စစ္ေမာင္္းသံခ်ီ၊ ျမားမိုးရြာမည္
ေခတ္ကို ျမစ္ကျပဌာန္းမည္။

အေမ
ဧရာ၀တီ
ေသြးႏွင္းဆီရဲ ့ညီညြတ္ေရး
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လေရာင္ျဖန္း
ရာစုသက္တမ္းရွည္ေစအံ့။ ။

ေမာင္လြမ္းဏီ
၁၅ - ၈ -၂၀၁၁

Mya yaet La- Htoo Eain Thin

Mya yaet La- Htoo Eain Thin by komyoedesign

Wednesday, August 10, 2011

“က်ေနာ့္အျမင္ကေတာ့ စစ္ျဖစ္ေနၿပီ”

“က်ေနာ့္အျမင္ကေတာ့ စစ္ျဖစ္ေနၿပီ”


(ဒဂုန္တာရာႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး)
နယူးေဒလီ (မဇၥ်ိမ) ။ ။ ျမန္မာျပည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ျပည္သူမ်ားက ေဒသ အသီးသီး၌ ႏုိးႏုိးၾကားၾကား၊ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လုပ္ေဆာင္ၾကရန္ စာေရးဆရာ ဒဂုန္တာရာက ပန္ၾကားလိုက္သည္။
၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္မွစ၍ တုိင္းရင္းသားေဒသမ်ားတြင္ တိုက္ပြဲမ်ား မ်ားျပားျပင္းထန္ေနသည့္အတြက္ အသက္မ်ားစြာ ဆံုး႐ႈံးေနရေၾကာင္း၊ ေသဆံုးသူမ်ားႏွင့္ ပ်က္စီးဆံုး႐ႈံးမႈမ်ားမွာ ျမန္မာျပည္ပိုင္ ပစၥည္းမ်ားသာ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္
ျပည္သူအမ်ားက ဝိုင္းဝန္းလုပ္ေဆာင္ၾကရန္ တိုက္တြန္းျခင္း ျဖစ္သည္။
ယင္းပန္ၾကားလႊာကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ မိတ္ေဆြတဦးမွတဆင့္ နီးစပ္သူမ်ားကို ျဖန္႔ေဝခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
ဦးေဌးၿမိဳင္ ေခၚ ဆရာၾကီး ဒဂုန္တာရာမွာ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္တြင္ ၾသစၾတီးယားႏုိင္ငံ ဗီယင္နာ၌ က်င္းပခဲ့သည္ “ကမၻာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာင္စီ”ႏွင့္ ၁၉၆၁ တြင္ ဆြီဒင္ႏုိင္ငံ စေတာ့ဟုမ္း၌ က်င္းပခဲ့သည့္ “ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေကာင္စီ” အစည္းအေဝးမ်ားသုိ႔ တက္ေရာက္ခဲ့ကာ ၁၉၇၄ တြင္ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာင္စီ၏ သဘာပတိ အျဖစ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားတြင္ ပါဝင္ခဲ့သည္။
ျပည္တြင္းစစ္ကို အျမန္ဆံုး ရပ္စဲရန္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးကာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ၾကရန္ အတြက္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပန္ၾကားလႊာမွတဆင့္ အသက္ ၉၃ ႏွစ္အရြယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစာေရးဆရာၾကီးက တိုက္တြန္းထားသည္။
မဇၥ်ိမသတင္းေထာက္ ထြန္းထြန္းက ဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားပါသည္။
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ျပည္သူေတြ အေနနဲ႔ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္ကေန ပါဝင္လုပ္ေဆာင္ၾကဖို႔ ပန္ၾကားလႊာ ထုတ္တယ္ သိရပါတယ္ဗ်။ ဘယ္ေန႔ကမ်ား ထုတ္ခဲ့တာပါလဲ။
“ဟုတ္ပါတယ္။ ဘယ္ေန႔ကလဲဆုိတာေတာ့ ျပန္စဥ္းစားမွ ရေတာ့မယ္ဗ်။ အၾကာဆံုး ၄ ရက္ပဲ။ ရန္ကုန္မွာလည္း
ေဝတယ္။ က်ေနာ့္လူတေယာက္ ရွိတယ္ေလ။ ဦးလွေမာင္ဆိုတာ မံုရြာက လူ။ သူက တဆင့္ နီးစပ္ရာကို ေဝတာ”
အခု ထုတ္ျပန္ခ်က္ထဲမွာေကာ ဘယ္အခ်က္ေတြကို ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားလဲ။
“ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ၾကဖို႔ တိုက္တြန္းထားတာပါ။ က်ေနာ္က ကိုယ္ေရးတာေတြ ကိုယ္ မမွတ္မိဘူးဗ်။ “လူမေသ
ျပည္မပ်က္” ဆိုတဲ့ စကားေလး က်ေနာ္ လုပ္ခ်င္တယ္ဗ်။ အဲဒါ လူေတြ အမ်ားသေဘာေပါက္ေအာင္ လုပ္ခ်င္တယ္။ အခက္အခဲက ရွိလာရင္ ရမယ္။ ရေတာ့ ရမွာပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရေတာ့မယ္။ က်ေနာ္ ေမွ်ာ္လင့္တာေပါ့ဗ်ာ”
ddy
ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာအား ဒူးေထာက္စကားေျပာေနသည့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂ ရက္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ သခင္သိန္းေမာင္၏ ေမြးေန႔ပြဲတြင္ ေတြ႔ရစဥ္။ (ဓာတ္ပံု-မဇၥ်ိမ)
ျမန္မာျပည္က ဒီလို ပန္ၾကားလႊာထုတ္ဖို႔ လိုအပ္ေနၿပီလားခင္ဗ်။
“ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပ်က္ၿပီေလ။ ဒီ စစ္သားေတြ အာဏာ အတင္းယူတာဗ်။ သူတို႔ လုပ္တဲ့ေရြးေကာက္ပြဲ (၂ဝ၁ဝ) ကို သူတုိ႔တပ္က လုပ္တာေလ။ စစ္တပ္အစိုးရ တက္ေနၿပီေလ။ အရင္ဆံုး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္သင့္တဲ့ အခါက်ေတာ့ အဲဒီဟာကို တင္လိုက္တာပဲ။ တင္ေတာ့ ပထမေတာ့ လက္ခံခ်င္မွ လက္ခံမွာပဲ။ သူတုိ႔က မုန္းတဲ့စိတ္ေတြ မ်ားပံုရတယ္။ က်ေနာ္က မုန္းပါဆိုေတာင္ မုန္းလုိ႔မရလို႔ ခက္ေနတာ”
“အခုက က်ေနာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံမွာ ဗမာ၊ ဗမာလို႔ ေခၚေနတဲ့ ဗမာ့တပ္မေတာ္ ေပါ့ဗ်ာ။ ကခ်င္တုိ႔၊ ခ်င္းတို႔၊ ကရင္တို႔၊ မြန္တုိ႔၊ ရွမ္းတို႔၊ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုေတြနဲ႔ စစ္ျဖစ္ေနၾကတယ္။ က်ေနာ့္အျမင္ကေတာ့ စစ္ျဖစ္ေနၿပီ။ အဲဒါ သိပ္မေကာင္းဘူး။ ဘာလို႔ဆိုေတာ့ သူက မုန္းတဲ့စိတ္ပါတယ္။ ဟို တဖက္ကေတာ့ မမုန္းဘူး။ အစိုးရဘက္က လူ၊ စစ္သားေတြကေတာ့ မုန္းမွာပါ။ မုန္းပံု ရတယ္ ၾကည့္ရတာ”
ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အေျခအေနဟာ ဘယ္ေလာက္ထိ
လူထုက ၿငိမ္းခ်မ္းရွိမွ ခ်မ္းသာမွာ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး
မရွိရင္ ဘယ္လိုမွ မခ်မ္းသာႏုိင္ဘူး။ အခု
စစ္လက္နက္ကို အားကိုးေနလို႔ မရဘူး။ ၿငိမ္းခ်မ္း တဲ့နည္းနဲ႔ လုပ္မွ ရမွာ။ အဲဒါမွ လူမေသဘဲနဲ႔လူေတြက ေတာ္ေတာ္ ေသတာပဲ
ဗ်။ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းမွာလို ေသတယ္။ ျမန္မာ
ျပည္မွာလည္း ဒီလိုေသတာပဲဗ်။ အတူတူပဲ
ဆုိးဝါးေနတယ္လုိ႔ ထင္ျမင္ထားပါသလဲ။
“ျပည္တြင္းစစ္က လူေတြ ထိခိုက္တယ္ဗ်။ သူက ျပန္႔သြားရင္ စားတဲ့ေသာက္တဲ့ေနရာေတြမွာ ထိခိုက္တယ္။ က်န္းမာေရး ထိခိုက္တယ္။ အသက္တိုတာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီလို ျဖစ္မွာစိုးလို႔ပါ။ ခင္ဗ်ားတို႔ကို တကယ္အားကိုးတာ။ ခင္ဗ်ားတို႔က လုပ္ႏုိင္တဲ့ စြမ္းအားလည္း ရွိတယ္။ လုပ္လည္း လုပ္ႏုိင္တယ္။ လုပ္လည္း လုပ္တတ္တဲ့သူေတြ။ ခင္ဗ်ားတို႔ အသက္ရွည္ေလေလ
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရႏိုင္ေလပဲ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရႏိုင္ေလ တုိင္းျပည္က ေကာင္းေလပဲ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရရင္ ဘာမွ လုပ္လို႔
မရဘူး”
“ဒီစစ္သမားေတြကလည္း သူတို႔မွာလည္း သူတို႔ပဲ။ တြယ္စရာ မရွိဘူးေလ။ သူတို႔ သနားပါတယ္။ ရွမ္းစကားလုိ
ေျပာရင္ တြယ္စရာက ကိုရီးယား (ဇာတ္ကား) ပဲ ရွိတယ္”
“က်ေနာ္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ေအးေဆး ေနခ်င္တာဗ်။ က်ေနာ့္ကို ဆန္႔က်င္တဲ့သူေတြက “ရန္သူမရွိဆိုတာ” ကို မၾကိဳက္တဲ့သူ ရွိတယ္ေလ။ အခု အဲဒီလူေတြက က်ေနာ့္ကို ေထာက္ခံေနပါၿပီ။ တဝက္ေတာ့ ေထာက္ခံေနၿပီ။ က်ေနာ့္ကို ေထာက္ခံတယ္ဆိုရင္ သူတို႔က ဂုဏ္ရွိတယ္လို႔ ထင္ပံုမရဘူးဗ်။ က်ေနာ္ေတြးတဲ့ အေတြးပါ။ အဲဒီေတာ့
အခု အဲဒီလူေတြက က်ေနာ့္ကို ေထာက္ခံေနၾကၿပီ”
“အခု ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကား ေျပာၾကၿပီ။ တကမၻာလံုး ေျပာၾကတယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစကားက။
လုပ္တာ၊ မလုပ္တာကေတာ့ မေျပာလိုဘူးေလ။ တခ်ဳိ႕က ပါးစပ္ေျပာေပမယ့္ လုပ္တာက တလြဲဗ်။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္တာမဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္ ထင္တယ္ ေနာက္လာမယ့္ လႈပ္ရွားမႈက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလႈပ္ရွားမႈပဲ”
လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕အေျခအေနအတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးက ဘယ္ေလာက္ေတာင္ အေရးၾကီးေနလို႔
ျမင္ပါသလဲ။
“အေရးၾကီးတာေပါ့။ သိပ္အေရးၾကီးတာေပါ့။ ျမန္မာျပည္မွာ ညွိႏႈိင္းေရးက တပ္ကလူေတြ အာဏာမသိမ္းခင္ အထိကေတာ့ သိပ္ေကာင္းတယ္။ အေျခအေနက။ ျမန္မာျပည္သူေတြက ေျပာသာေျပာတာ မုန္းတတ္တဲ့ စိတ္ သိပ္မရွိဘူး။ အကုန္ လူေကာင္းေတြဗ်။ လူေကာင္း၊ လူ႐ိုး၊ ေအးေဆးေနတဲ့ လူမ်ဳိးေတြပဲ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လုပ္ခ်င္ေပမယ့္လို႔ အတင္းဖမ္းတယ္။ ဖမ္းေတာ့လည္း အတင္း႐ိုက္ဖမ္းတာဗ်။ အဲဒါ မလုပ္ရဘူးဗ်”
“ဒီ တိုက္တဲ့ခိုက္တဲ့စိတ္ေပါ့ဗ်ာ။ သူတို႔က အခု ထင္ေနတာက လက္နက္ကိုင္တဲ့သူေတြက လက္နက္နဲ႔ လုပ္ရင္
ရမယ္ ထင္ေနတာ။ မရဘူး။ လက္နက္နဲ႔ မရဘူး။ ကမၻာမွာကို အခု ပိုဆုိးေနတယ္။ က်ေနာ္ေတာ့ အဲဒီလို ဆိုးတယ္လို႔ ျမင္တာပဲ။ ျမန္မာျပည္မွာလည္း ဆိုးတယ္။ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းေတြမွာလည္း ဆိုးတယ္”
ထုတ္ျပတ္ခ်က္မွာ “က်ည္ဆန္ၿခံဳ၍ မလံု၊ ေမတၱာၿခံဳမွ လံုလိမ့္မည္” ဆိုတာကေကာ ဘာကို ရည္ညႊန္းခ်င္တာလဲ။
“အဲဒါ ေမတၱာဆိုတာ က်ေနာ္တုိ႔ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕အေျခခံပဲဗ်။ ေမတၱာက ေတာ္ေတာ္ေလးနက္တယ္လို႔ ယူဆ တယ္။ ေမတၱာထားရင္၊ ေမတၱာဓာတ္ ၾကီးက်ယ္လာေလ၊ ခိုင္မာလာေလ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး နီးစပ္ေလပဲ။ ဒါမွ ၿငိမ္းခ်မ္ေရးလုပ္ၾကမွာ”
စစ္ပြဲမွာပါဝင္ေနတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ အစုိးရကိုေကာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ဘာေျပာခ်င္လဲ။
“အမွာကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ၾကပါပဲ ေျပာရမွာပဲေလ။ ဒီစကား ႐ိုး႐ိုးစကားပဲ။ တကယ္လုပ္ရင္ ရတယ္”
“ဘာလို႔ဆို လက္နက္သံုးရင္ တဘက္ကလည္း လက္နက္
နယ္ျခားေစာင့္တပ္ ဆိုတာ စစ္အင္အား၊ လက္နက္ အင္အားကို ျဖည့္တာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ခိုင္မာေအာင္ လုပ္တာပဲ။ အဲဒီဟာကို ခင္ဗ်ားတို႔ ဖ်က္ႏုိင္ရင္ ေကာင္းမယ္။ ဖ်က္ႏုိင္ရင္ဆိုတာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနည္းနဲ႔ လုပ္ႏိုင္ရင္ ေကာင္းတယ္။ အဲဒါပဲ ေျပာခ်င္တယ္
သံုးႏုိင္တဲ့အခြင့္ရွိတာပဲ။ က်ေနာ္က ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတာင္ သိပ္မထားခ်င္ဘူး။ အခု ေတာ္ေတာ္စုတ္ျပတ္ေနၿပီ။
ျမန္မာျပည္က ေတာ္ေတာ္ ပ်က္သြားၿပီ။ လူေတြ လည္း
အခု က်ေနာ္ေနတဲ့ေနရာေလ ရွမ္းျပည္။ ေတာက လူေတြ သနားပါတယ္ဗ်ာ။ စိုက္ေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ ေစ်းေတြကလည္း တက္သထက္ တက္ေနတာ”
“လူထုက ၿငိမ္းခ်မ္းရွိမွ ခ်မ္းသာမွာ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရွိရင္ ဘယ္လိုမွ မခ်မ္းသာႏုိင္ဘူး။ အခု စစ္လက္နက္ကို အားကိုးေနလို႔ မရဘူး။ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့နည္းနဲ႔ လုပ္မွ ရမွာ။ အဲဒါမွ လူမေသဘဲနဲ႔ လူေတြက ေတာ္ေတာ္ ေသတာပဲဗ်။ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းမွာလို ေသတယ္။ ျမန္မာ ျပည္မွာလည္း ဒီလိုေသတာပဲဗ်။ အတူတူပဲ”
ျပည္သူထဲက ဘယ္လိုလူေတြကိုေကာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ထားလဲ။
“ၿငိမ္းခ်မ္းေရးက ခင္ဗ်ားတို႔ လုပ္ရင္ ရတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔အရြယ္ (အသက္ ၃ဝ ဝန္းက်င္) ေတြက ဖ်က္လတ္
တယ္ဗ်ာ။ က်ေနာ္ အဲဒီအရြယ္ကတည္းက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္က မလုပ္တတ္ ဘူးဗ်။ လႈပ္ရွားမႈထဲမွာ ပါေတာ့ ပါဖူးတယ္။ ပါတာက စကားအျဖစ္နဲ႔သာ ပါတာ။ ကိုယ္တိုင္လုပ္တဲ့၊ စည္း႐ံုးတဲ့အခ်က္ သိပ္မရွိိဘူး။ လုပ္ႏုိင္ေလာက္တဲ့ အေတြ႔အၾကံဳမရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္လို႔ပဲ ကိုယ္တုိင္ ဝန္ခံမိတယ္”
“လူငယ္ဆိုတာ ျဖတ္လတ္တယ္။ အေတြးကလည္း သန္တယ္ဗ်။ အေတြး မွန္တယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ မလိမ္ဘူး။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကို က်ေနာ္ သိတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔အရြယ္ေတြက လိမ္တဲ့ဟာ မရွိဘူး။ လုပ္စမ္းပါ။ က်ေနာ္ ဝမ္းသာ
ပါတယ္။ ၃ဝ ေက်ာ္ဆိုေတာ့ တအားျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔က ၾကီးၿပီ၊ မလုပ္ႏိုင္ဘူးဗ်။ ၾကီးလာတယ္ ဆိုေတာ့ စိတ္အားနဲ႔ မဆိုင္ဘူး၊ ႐ုပ္အားနဲ႔ ဆိုင္မယ္ ထင္တယ္။ က်ေနာ္ ထင္တာေလ။ ႐ုပ္အားက သိပ္မေကာင္းဘူး။
က်ေနာ္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အားမရဘူးဗ်။ အေတြးအေခၚကေတာ့ ရွိေကာင္းရွိမယ္။ ဒါေပမဲ့ လုပ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ေလာက္ေတာ့ ျဖတ္လတ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒါကို ေျပာခ်င္တာပါ”
“ခင္ဗ်ားတို႔က ျဖတ္လတ္တယ္။ လုပ္အားလည္း ရွိတယ္။ ေနာက္ စိတ္က ခိုင္တယ္။ ခုိင္ခိုင္မာမာ ရွိတယ္။ မေျပာင္းဘူး။ တခုခု စြဲၿမဲသြားရင္ မေျပာင္းေတာ့ဘူး။ ခင္ဗ်ားတို႔ လုပ္ရင္ ရမယ္။ က်ေနာ္ အားေပးခ်င္တယ္”
ထပ္ၿပီး ျဖည့္စြတ္ေျပာခ်င္တာ ရွိပါေသးလား။
“နယ္ျခားေစာင့္တပ္ဆိုတာ စစ္အင္အား၊ လက္နက္အင္အားကို ျဖည့္တာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ခိုင္မာေအာင္ လုပ္တာပဲ။ အဲဒီဟာကို ခင္ဗ်ားတို႔ ဖ်က္ႏုိင္ရင္ ေကာင္းမယ္။ ဖ်က္ႏုိင္ရင္ဆိုတာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနည္းနဲ႔ လုပ္ႏိုင္ရင္ ေကာင္းတယ္။ အဲဒါပဲ ေျပာခ်င္တယ္။ မူရင္းကေတာ့ အဲဒါပဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔ သေဘာေပါက္ပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့နည္းနဲ႔ အေကာင္းဆံုးပဲ”

Friday, August 5, 2011

ဘဝ၈၈ ဂါရဝ

ဘဝ၈၈ ဂါရဝ
အိပ္မက္ဒီေရေတြ တေရြ ့ေရြ ့ ေအာင္ျမင္စြာ ခြဲခြာ
ေဒါသရင္က်ဳိးအင္းေတြသာ တစ္ခုျပီးတစ္ခု ျဖစ္တည္
ဆႏၿမုိးမခေတာမွာ ပဥဏမံေျမြေတြ ျမဴးကခုန္ေနၾက။

သူရဲေကာင္း ၾကယ္စင္ေတြ အတိတ္ျပန္တူးေဖာ္ဆြ
အာဂ မဟာ လူထုအေရးေတာ္ပုံ ေမ့ခ်န္ဖုံးမရ
အခါအခါ သိကၡာရွိစြာ ရွင္သန္ ထေျမာက္လာရ။

ဂတိေသြးက်ိန္စာ အေၾကြးေဟာင္း ႏွစ္ကာလၾကာ
ငါတို ့တာဝန္ မျပီးဆုံးတဲ့ လက္က်န္ အာရုံလမ္းေတြ
ေခတ္ရဲ ့ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြနဲ ့ ယုံၾကည္စြာ အာခံ ပ်ံသန္းေနျမဲသာပ ၊ ၊

ေဒါင္းနီ
ဝ၃-ဝ၈-၂ဝ၁၁