Friday, July 1, 2011

ကယန္းျပည္သစ္-ဒုဥကၠဌဗိုလ္အိုက္ေဒါင္းႏွင့္ဆံုျဖစ္ခဲ့စဥ္က။

ကယန္းျပည္သစ္-ဒုဥကၠဌဗိုလ္အိုက္ေဒါင္းႏွင့္ဆံုျဖစ္ခဲ့စဥ္က။
ဗိုလ္အိုက္ေဒါင္းႏွင့္က်ေနာ္တို့အလယ္ေခ်ာင္းမွာဆံုေတာ့သူေျပာတာကိုက်ေနာ္အမွတ္ရေနတယ္။အဲဒီေန ့ကသူ့အိမ္မွာက်ေနာ္တို့အလယ္ပိုင္းအလုပ္အဖြဲ့စေရာက္ေရာက္ျခင္း-သူကရန္သူနဲ့အပစ္ရရတဲ့အေၾကာင္းကိုက်ေနာ္တို့ကိုရွင္းျပတယ္။ေခါင္းက်ရည္ဦးရည္ကိုက်ေနာ္တို့ကိုတည္ခင္းတယ္။သူကစကားစေျပာတယ္-က်ေနာ္အပစ္ရပ္ရတဲ့သေဘာကေတာ့က်ားနဲ့ႏြားနဲ့ေပါင္းရတဲ့သေဘာပါဗ်ာ။ခင္ဗ်ားတို့ေက်ာင္းသားေတြေရာက္လာေတာ့က်ေနာ္တို့အတြက္ပိုေကာင္းတာေပါ့တဲ့။ေဒသဖြံ့ျဖိဳးေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ-ခင္ဗ်ားတို့ေက်ာင္းသားပညာတတ္ေတြရဲ့ပါ၀င္မႈကက်ေနာ္တို့အတြက္အေရးၾကီးပါတယ္။က်ေနာ့္တို့အဖြဲ့မွာပညာတတ္အေတာ္နည္းတယ္ဗ်။က်ေနာ္သူေျပာေနတာကိုနားစိုက္ေထာင္ရင္းသူ့ေျခတဘက္ကိုေငးစိုက္ၾကည့္ေန၇င္းအေတြးက-က်ေနာ္ဖမ္းယူခဲ့ေသာေၾကးနန္းကိုက်ေနာ္ျပန္ေတြးမိေနသည္။ထိုေန့က-အထူးေဒသတြင္ေကအန္ယူႏွင့္ကယန္းျပည္သစ္တို့နယ္ေျမအျငင္းပြားမႈျဖစ္ေနေသာအခ်ိန္ျဖစ္သည္။ေကအန္ယူႏွင့္ကယန္ျပည္သစ္ထိန္းခ်ဳပ္နယ္ေျမသည္နန္းခ်ိဳေခ်ာင္းတေလွ်ာက္အျငင္းပြားေနျခင္းျဖစ္သည္။ထိုအခ်ိန္က်ေနာ္တို့မကဒတဗဟိုအလုပ္အဖြဲ့သည္အပစ္အခတ္မရပ္ထားေသာအထူးေဒသတြင္တာ၀န္က်ေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ထိုအထူးေဒသထဲမွေကအန္ယူတပ္မဟာ(၂)သံေတာင္တပ္ခြဲ(၃)မွဗိုလ္အားဒီတို့ကလက္နက္ႏွင့္ျငိမ္းခ်မ္းေရးလဲလွယ္ေနသည့္အခ်ိန္ျဖစ္သည္။က်ေနာ္တို့ကလည္းထိုလက္နက္နွင့္ျငိမ္းခ်မ္းေရးလဲလွယ္သည့္အဖြဲ့ေတြႏွင့္ျပန္လည္တိုက္ခိုက္ေနရသည့္အခ်ိန္။ရန္သူမွထိုအဖြဲ့မ်ားကိုနယ္ေျမစိုးမိုးရန္အတြက္မိမိတို့အလုပ္အဖြဲ့မ်ားကိုအထူးေဒသဂြင္ထဲမွထြက္ခြာသြားရန္စာျဖင့္တမ်ိဳး၊ျငိမ္းခ်မ္းေရးအက်ိဳးေဆာင္မ်ားႏွင့္တသြယ္ဖိအားေပးေနခ်ိန္တြင္က်ေနာ္တို့မွာျပန္ဆုတ္လွ်င္က်ေနာ္တို့ဆုတ္လမ္းကိုရန္သူႏွင့္ျငိမ္းခ်မ္းေရယူထားေသာဗိုလ္အားဒီတို့အဖြဲ့မွသံေတာင္ျမိဳ့နယ္ေသာက္ေရခပ္ေခ်ာင္းတေလွ်ာက္တြင္ဗ်ဴဟာအလိုက္တပ္ဆြဲေနရာယူထားျပီးက်ေနာ္တို့ျပန္ဆုတ္လွ်င္အရွင္ဖမ္းရန္အသင့္ျဖစ္ေနသည္။ေျမာက္ဘက္ကိုဆုတ္လွ်င္မႏၱာေလးတိုင္းထဲတြင္ကယန္းျပည္သစ္တပ္မေတာ္ရွိသည္။ထိုအဖြဲ့မွလည္းရန္သူ၏ဖိအားေပးမႈေၾကာင့္သစ္ကြင္းမ်ားကိုခ်ဲ့ထြင္ရန္ေကအန္ယူႏွင့္အျငင္းပြားေနခ်ိန္တြင္ေကအန္ယူမွကိုၾကီး(ယခုလက္နက္ႏွင့္ျငိမ္းခ်မ္းေရးယူသြားေသာ)မိုင္းဆရာမွစာျဖင့္ကယန္းျပည္သစ္တပ္မေတာ္သို့ေကအန္ယူ၏သစ္ကြင္းသို့သစ္မ်ားမခုတ္ရန္ေပးပို့ထားသည္။ထိုအခ်ိန္ဗိုလ္အိုက္ေဒါင္းမွာကယန္းျပည္သစ္ပါတီ၏အတြင္းေရးမႈးတာ၀န္ကိုထမ္းေဆာင္ေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။သူရံုးထိုင္သည့္ေနရာသည္အလယ္ေခ်ာင္းရြာတြင္ျဖစ္သည္။အလယ္ေခ်ာင္းရြာသည္ေကအန္ယူႏွင့္ကယန္းျပည္သစ္တို့(၂)ဖြဲ့နယ္စပ္ျဖစ္သည္။ဗိုလ္အိုက္ေဒါင္းသည္ေကအန္ယူ၏တားျဖစ္စာကိုအေလးမထားပဲသစ္ကြင္းကို၄င္းကိုယ္တိုင္ဆင္းျပီးစီစဥ္ေဆာင္ရြက္စဥ္က်ြန္းသစ္မ်ားခုတ္ထားေသာသစ္တ့ုးမ်ားေအာက္တြင္ေကအန္ယူမွအသင့္ေထာင္ထားေသာမိုင္းကိုနင္းမိျပီးေျခတဘက္ျဖတ္လိုက္ရသည္။ထိုသို့ျဖတ္လိုက္ရသည္မ်ားကိုလည္းက်ေနာ္တို့အားစိတ္မေကာင္းစြာေျပာျပ၏။-ေအးဗ်ာ-က်ေနာ္တို့ရန္သူနွင့္စစ္တိုက္ျပီးဒါဏ္ရာမရပဲကိုယ့္တိုင္း၇င္းသားအခ်င္းခ်င္းၾကမွက်ေနာ့္ေျခတဘက္ျဖတ္လိုက္ရတာကေတာ့အေတာ္ကိုစိတ္မေကာင္းစရာပဲဟုေျပာျပ၇ွာသည္။ထိုေန့ကဗိုလ္အိုက္ေဒါင္းမိုင္းထိတာကိုက်ေနာ္အရင္းဆံုးေၾကးနန္းဖမ္းယူရရွိသည္။မေန့က၀က္ဆိုက္တခုမွာ-ဗိုလ္အိုက္ေဒါင္းသတင္းကိုဖတ္လိုက္ရေတာ့
-ေၾသာ္--ဗိုလ္အိုက္ေဒါင္းေတာင္ကြယ္လြန္သြားျပီပဲလို့စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိသည္။ဗိုလ္အိုက္ေဒါင္းနွင့္က်ေနာ္အမွတ္ရစရာေလးေတြေျပာျပဦးမည္။က်ေနာ္တို့ကယန္းျပည္သစ္သို့အေျခအေနအေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ေရာက္ရွိသါားခဲ့ၾကသည္။ထိုအခ်ိန္က်ေနာ္ႏွင့္ရဲေဘာ္ဂုရု(ခ)ျမင့္ေအာင္(ကေလာင္အမည္-ပြင့္သစ္ကရိန္ကန္)ႏွင့္က်ေနာ္နိုင္ငံေရးစကားေတြေဆြးေႏြးေနတာကိုဗိုလ္အိုက္ေဒါင္းမွတဘက္အခန္းမွေနျပီးနားေထာင္ေန၏။မၾကာပါ-သူက်ေနာ္တို့(၂)ေယာက္စကားေျပာသည့္အခန္းကိုေရာက္လာျပီးခင္ဗ်ားတို့စကားေျပာတာကိုက်ေနာ္နားေထာင္ေနတာ။ေကာင္းပါတယ္ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြနားေထာင္ရတာက်ေနာ္ေတာင္၀င္ေဆြးေႏြးခ်င္လို့ထလာတာ။က်ေနာ္တို့ကအဖြဲ့အစည္းတခု၏အတြင္းေရးမႈးဆိုေတာ့အားနာတာေပါ့။သူလာေတာ့က်ေနာ္တို့လည္းေဆြးေႏြးတာေတြရပ္သြားပါသည္။ထိုအခါဗိုလ္အိုက္ေဒါင္းက-က်ေနာ့္ကိုခင္ဗ်ားတို့ဘာမွအားမနာနဲ့က်ေနာ္လည္းခင္ဗ်ားတို့လိုပဲ။က်ေနာ္ကလူငယ္ေတြနဲ့ရင္းႏွီးေတြ့ဆံုေဆြရတာကိုၾကိုက္တယ္။ဆက္ေျပာပါ-ဆိုျပီးသူ့အခန္းထဲမွေခါင္းက်ရည္ဗူးကိုယူလာျပီးက်ေနာ္တို့အတူတကြေသာက္ၾကေျပာၾကအမွတ္ရမိေနသည္။


 ေနာက္တခါသူနွင့္ဆံုျဖစ္သည္က-ကယန္းျပည္သစ္စစ္ဦးစီခ်ဳပ္အိမ္တြင္ျဖစ္သည္။စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ကိုကယန္းရဲေဘာ္ေတြကအေတာ္ခ်စ္ေၾကာက္ၾကသည္။စစ္ဦးစီခ်ဳပ္ကလည္းသူ့ကင္းတပ္ကိုစစ္စည္းကမ္းျဖင့္စနစ္တက်ကိုင္တတ္သည္။က်ေနာ္က-ထိုအခ်ိန္တြင္ထိုစစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ရံုးတြင္ဆက္သြယ္ေရးဗိုလ္ေလးအျဖစ္တာ၀န္ေပးခံထားရသည့္အခ်ိန္။လိြဳင္ေကာ္မွစစ္ဦးစီခ်ဳပ္ကားျဖင့္ျပန္လာျပီဟုအသံၾကားသည္ႏွင့္သူ့ကင္းတပ္ရွိရဲေဘာ္မ်ားမွာ-ေတြ့ရာေနရာကအတင္းထျပီးရိုးေကာကြင္းကိုေသနတ္ဆြဲျပီးသတိဆြဲရပ္ေနရသည္။စစ္ဦးစီခ်ဳပ္ကားျခံ၀င္းထဲ၀င္၀င္လာျခင္းကင္းတပ္မွေသနတ္ေျမွာက္အေလးျပဳပံုစံျဖင့္နားရြက္မလႈပ္တမ္းရပ္ေန၇သည္။လာျပီးတန္းမစီတဲ့သူေတြကိုစာရင္းေကာက္ျပီးအပစ္ေပးတတ္သည္။အပစ္ေပးခံရသည္ကင္းတပ္ရဲေဘာ္အခ်ိဳ့ကိုအပစ္ေပးသည့္အေနျဖင့္-ေျပာင္းဖူးတခင္းနႈတ္ခိုင္းသည္။ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ထိုေန့က-စစ္ဦးစီခ်ဳပ္မွက်ေနာ္ေနသည္က်ေနာ့္ရ့ုးခန္းဘက္သို့တခ်က္လွည့္ၾကည့္သြားသည္။သူ့အိမ္ေပၚေရာက္ေရာက္ျခင္းအိမ္ေပၚတြင္ေရာက္ရွိေနသာနိုင္ငံေရးမႈး၊ကယန္းျပည္သစ္အတြင္းေရးမႈးဗိုလ္အိုက္ေဒါင္းနွင့္စစ္ေရးခ်ဳပ္တို့ေရာက္၇ွိေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။သူ့တို့အေရးၾကီးသည့္ကိစၥေဆြးေနြးျပီးစအခ်ိန္ျဖစ္မည္။စစ္ဦးစီကေဆြးေႏြးျပီးျပီးခ်င္းဘီယာေသာက္တတ္သည္။ဘီယာေထြလာလွ်င္စိတၾကမ္းသည္။သူမူးလွ်င္အထိမ္းရအေတာ္ခက္သည္။သူမူးသည့္အခ်ိန္-က်ေနာ့္အားသူ့ရံုးေပၚမွရဲေဘာ္တသီးအားအေခၚေစလႊတ္ျပီးသူ့ထံလာရန္ဆိုသည့္နွင့္က်ေနာ္လည္းေၾကးနန္းစာအုပ္ေလးကိုင္ျပီးရံုးေပၚကိုတက္သြားျပီဖမ္းယူ၇ရွိေသာေၾကးနန္းမ်ားကိုသူ့အားျပသည္။သူလက္မွတ္ထိုးျပီးက်ေနာ့္ကိုရစ္ေထါေနသာအၾကည့္ျဖင့္ၾကည္ေနသည္။က်ေနာ္မွျပန္မည္အျပုတြင္-ခင္ဗ်ားခဏေနဦးခင္ဗ်ားကိုက်ေနာ္ေမးစရာ၇ွိတယ္။ထိုသို ့ေျပာေနခ်ိန္တြင္အခန္းထဲတြင္အတြင္းေရးမႈး၊စစ္ေရးခ်ဳပ္၊နိုင္ငံေရးမႈတို့၇ွိၾကသည္။


 စစ္ဦးစီမႈးက-ခင္းဗ်ားကိုက်ေနာ္ၾကည့္ၾကည့္ေနတာက်ေနာ့္ကယန္းရဲေဘာ္အားလံုးက်ေနာ္တို့ကယန္းျပည္သစ္အလံကိုေန ့စဥ္အေလးျပဳၾကတယ္။က်ေနာ္လာလွ်င္သတိဆါဲအေလးျပဳၾကတယ္။ခင္ဗ်ားဘာျဖစ္လို့က်ေနာ့္ကိုအေလးမျပဳတာလဲ။ခင္ဗ်ားမွာအပစ္ရွိလားမရွိဘူးလား-ေမးလာသည္။က်ေနာ္လည္းအေတာ္ျဖံုသါားသည္။ကိုယ့္ေရွါမွာစံနမူနာေတြကကိုယ္ကိုယ္တိုင္ေတြ့ေတြ့ေန၇ေတာ့။တဘက္တြင္ကယန္းျပည္သစ္အတြင္းေရးမႈးမ်က္ႏွာကိုၾကည့္ေတာ့က်ေနာ့္ကိုအေတာ္အားနာေနသည့္ပံုေဆာင္ျပီးစစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ေျပာပံု၊ဆိုပံုကိုမနွစ္ျမိဳ့သည့္အေနအထားျဖစ္ေနသည္။သို့ေသာ္ျပဳံးျပံဳးနွင့္။
က်ေနာ့္အေနျဖင့္စစ္ဦးစီးအေမးကိုက်ေနာ္ရွင္းလင္း၇ေတာ့မည္။ရွင္းလင္းျပီးရင္ေရွ့ကလူေတြအတိုင္းပစ္ဒါဏ္ေပးသီးမည္။သို့ေသာ္မတတ္ႏိုင္က်ေနာ္ယ့ုၾကည္ခ်က္ကိုေတာ့က်ေနာ္ဘယ္အရာႏွင့္မွမလဲႏိုင္ဘူး။ထိုဝ့ုၾကည္ခ်က္ကိုအသက္ႏွင့္လဲျပီးကာကြယ္ေစာက္ေရွာက္ရမည္ဆိုသည့္အသ္က်ေနာ့္ကိုယ္က်ေနာ္ျပဌာန္းရပ္တည္လိုက္သည္။


ဒီလိုပါစစ္ဦးစီမႈး-
(၁)က်ေနာ္တို့ဟာအေျခအေနအေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ကယန္းျပည္သစ္မွာေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကပါတယ္။
ကယန္းျပည္သစ္ႏွင့္က်ေနာ္တို့ABSDFအလယ္ပိုင္းအလုပ္အဖြဲ့(၂)ဘက္သေဘာတူညီခ်က္ေတြခ်မွတ္ျပီးကယန္းျပည္သစ္
၏ေဒသဆိုင္ရာဖြံ့ျဖိဳးမႈလုပ္ငန္းေတြကိုပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္တာပါ။
(၃)က်ေနာ္တို့ဟာအေျခအေနအေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ကယန္းျပည္သစ္ဘက္တံဆိပ္ကိုတပ္ဆင္ေနရေပမယ့္က်ေနာ္တို့ဟာ
ကယန္းျပည္သစ္ကေပးအပ္တဲ့တာ၀န္ကိုေက်ပြန္စြာထမ္းေဆာင္ေနပါတယ္။
(၄)ဒါေပမယ့္က်ေနာ္တို့ဟာ၁၉၈၈ခုႏွစ္လူထုအေရးေတာ္ပံုမွေပါက္ဖြားလာတဲ့ေက်ာင္းသားရဲဘာ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။
က်ေနာ္တို့မွာေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ဆိုတဲ့မိခင္အဖြဲ့အစည္း၇ွိပါတယ္။က်ေနာ္တို့ေတာထဲကိုထြက္လာတာ
ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ရဲ့အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္ကိုျမတ္ႏိုးလို့၊ဦးတည္ခ်က္(၄)ရပ္ကိုၾကိုက္လို့
စစ္အာဏာရွင္ေတာ္လွန္ေရးကိုလက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္လမ္းစဥ္နဲ့တိုက္ပြဲ၀င္ေနတဲ့အဖြဲ့အစည္းျဖစ္ပါတယ္
။ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ဟာလူမ်ိဳးတမ်ိဳးကိုအေျခမခံဘူး၊
ဘာသာတခုကိုအေျခမခံဘူး၊
အားလံုးကိုယ္စားျပဳတဲ့အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္ကိုကိုင္ဆြဲေနတဲ့အဖြဲံအစည္းျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္
လမ္းစဥ္ကိုက်ေနာ္အသက္လဲထမ္း၇ြက္ဖို့ပိုင္းျဖတ္ျပီးထားပါ။
(၅)ထို့ေၾကာင့္စစ္ဦးစီမႈးအေလးျပဳခိုင္းသည့္ကယန္းျပည္သစ္အလံေတာ္ကို
က်ေနာ္အေလးမျပဳတာဟာက်ေနာ္ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခြင့္ျဖစ္တယ္။
က်ေနာ္ဟာကယန္းျပည္သစ္၏ရဲေဘာ္မဟုတ္ဘူး။
ကယန္းျပည္သစ္ကိုက်ေနာ္မဟာမိတ္အဖြဲ့အစည္းအေနျဖင့္ေလးစားတယ္။
သို့ေသာ္က်ေနာ္အေလးမျပဳခ်င္တာကိုဆက္လက္ျပီးအေလးျပဳခိုင္မည္ဆိုပါက
က်ေနာ့္အသက္သာအေသခံသြားမည္။
က်ေနာ္တို့အသက္ေတြ၊ေခ်ြးေတြ၊ရဲေဘာ္ေတြေပးဆပ္ခဲ့ၾကတဲ့သမိုင္း၀င္ခြပ္ေဒါင္းအလံကလြဲျပီး
မည္သည့္အလံေတာ္ကိုမွအေလးျပဳဘို့မရွိပါဘူး။ဒီလိုေျပာလို့စစ္ဦးစီးမႈးအေနျဖင့္က်ေနာ့္ကို
လက္ထဲကေသနတ္ျဖင့္ပစ္သတ္မည္ဆိုလဲပစ္သတ္လိုက္ပါက်ေနာ့္အေနျဖင့္အဆင့္သင့္ပါဟု
က်ေနာ္ေျပာလိုက္ရာေဘးတြင္ထိုင္၍နားေထာင္ေနေသာဗိုလ္အိုက္ေဒါင္းမွ
က်ေနာ့္ကိုၾကည့္ျပီးေခါင္းတျငိမ့္ျငိမ္ျဖင့္-ေနာက္စစ္ဦးစီးမႈးကိုကယန္းဘာသာျဖင့္
ဘာေတြေျပာေနမွန္းက်ေနာ္မသိေတာ့။က်ေနာ္လည္းျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ကြာဆိုျပီးေျပာခ်လိုက္သည္။
ဗိုလ္အိုက္ေဒါင္းမွက်ေနာ့္ကိုလက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ျပီး-ခင္ဗ်ားအဲဒီလိုစိတ္ဓါတ္ကိုက်ေနာ္ေလးစာပါတယ္လို့ေျပာသည္။
 ေၾသာ္-ဗိုလ္အိုက္ေဒါင္းေရ-အခုေတာ့ရဲေဘာ္ၾကီးကြယ္လြန္သြားသည့္အတြက္အထူး၀မ္းနည္းပါသည္။
ဘာေတြဘယ္လိုပဲျဖစ္ခဲ့ျဖစ္ခဲ့က်ေနာ္တို့ခင္ဗ်ားတို့ဟာတခ်ိန္တုန္းကေတာ္လွန္ေရး
တိုက္ပြဲကာလေတြမွာအတူတကြျဖတ္သန္းခဲ့ၾကတဲ့လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဘက္ေတြအျဖစ္က်ေနာ့္ရင္ထဲမွာ၇ွိေနဆဲပါ။
ဗိုလ္အိုက္ေဒါင္းေကာင္းရာသုဂတိလားပါေစၾကာင္းဆုေတာင္းလိုက္ပါသည္။
က်န္ရစ္သူမိသားစုႏွင့္အတူထပ္တူထပ္မွ်ေၾကကြဲရပါေၾကာင္းအေ၀းတေနရာမွေျပာၾကားလိုက္ပါသည္။

တခ်ိန္က
-ရဲေဘာ္ႏြမ္ဂ်ာ။

No comments: